Skipsfjell rundt

Foto: Fotograf Jacobsen Ønsker du å gå i sabotørenes fotspor, kan du ta turen fra Rjukan Fjellstue til Vemork. underveis finner du infotavler som forteller om den kjente aksjonen.

Middels krevende, kontrastfull rundtur på sti og heistraseer med moderat stigning fra utbygde hytte- og heisområder på destinasjon Gaustatoppen og opp til høgfjellsnatur og utsiktspunkt ved Skipsfjell.

Fra parkeringsplassen ved Gaustablikk Høyfjellshotell går du gjennom hovedporten og følger den asfalterte gangvegen forbi Gaustablikk Skisenter.

Etter ca 100 m tar du til venstre opp grusvegen skiltet mot Gaustablikk Fjellhytter. Fra grusvegen tar du til høyre og inn i løypetraseen, som du følger oppover bakkane til du kommer til toppen av heisen. Stigning hele vegen.

Herfra går du i lett og åpent høyfjellsterreng. Når du runder Skipsfjell kommer du til et fint utsiktspunkt over Rjukan og mot Gaustatoppen. Da er skibakken rett rundt hjørnet, og du følger løypetraseen nedover og tilbake til Gaustablikk Høyfjellshotell.

Motta nyhetsbrev

Neste arrangementer

Developed by Aplia - Powered by eZ Publish and tellUsPersonvern

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.